چگونه پوست چرب را کنترل کنیم؟ نکات و درمان های خانگی طبیعی

مدیریت پوست چرب به تلاش زیادی نیاز دارد اما غیر ممکن نیست. تلاش برای مدیریت پوست پرچرب می تواند مزایای زیادی هم برای شما در پی داشته باشد. کار خود را با تمیز کردن روغن و چربی ، ناپاکی و مواد آرایشی موجود بر روی پوست صورت آغاز کنید. این موارد را به کمک شوینده بدون چربی بشویید و سعی کنید از موادی استفاده کنید که بو ندارند. ماسک صورت را برای از بین بردن چربی های اضافی به کار ببرید و کار خود را با یک مرطوب کننده مناسب به پایان ببرید تا از بروز خشکی پیشگیری نمایید. عسل، چای سبز، پاپایا، خاک رس مواد تشکیل دهنده عالی برای پوست های چرب هستند.

زندگی کردن با پوست چرب می تواند برای افراد دشوار باشد. پوست این صورت باعث می شود در برخی از شرایط مشکل برطرف گردد اما استفاده از آرایش می تواند مشکل را بدتر نماید. به خاطر داشته باشید که وجود چربی بر روی صورت به تلاش زیادی برای برطرف کردن نیاز دارد اما امید خود را از دست ندهید. پوست شما به توجه خاصی نیاز دارد و استفاده از عادت ها و مواد تشکیل دهنده نادرست می تواند چربی موجود بر روی آن را بدتر نماید. هدف شما باید کنترل سبوم باشد نه خلاص شدن از شر آن. خشک شدن پوست غده های چربی را تشویق می کند چربی بیشتری تولید نماید. حالا باید به دنبال ایجاد تعادل در پوست صورت خود باشید و شرایط را به نفع خود کنترل کنید.

برای اینکه بتوانید غده های تولیدکننده چربی را مدیریت کنید موارد زیر را بخوانید و از آن ها استفاده کنید. در ادامه درمان های خانگی مفید برای افرادی که پوست چرب دارند را با هم مرور خواهیم کرد.

یک برنامه ساده برای کنترل پوست پرچرب:

حتی اگر پوست چربی دارید باید شستن آن را به روزی دوبار محدود کنید و بعد از عرق کردن این شستشو را انجام دهید. انجام بیش از حد این کار باعث می شود چربی طبیعی پوست از بین برود. برخی از سبوم ها باید برای سلامت پوست به کار خود ادامه دهند.

روغن های تمیزکننده:

روغن های تمیز کننده ممکن است آخرین چیزی باشد که بدان نیاز دارید اما استفاده از این روغن ها شرایط را به نفع شما تغییر می دهد. این روغن ها سبوم را تجزیه می کند، کثیفی و مواد آرایشی را از بین می برد و در عین حال می تواند رطوبت مورد نیاز پوست را تامین نماید. روغن های تمیز کننده در سرتاسر دنیا محبوب شده است. شما می توانید از روغن buckthorn berry استفاده کنید که یک درمان خانگی تایید شده برای کنترل سبوم اضافی است.

شستشوی صورت:

شستشوی صورت دومین مرحله برای بهبود شرایط شماست. این کار روغن تمیزکننده را از روی صورت شما بر می دارد و می تواند برای بهبود صورت پرچرب بسیار مفید باشد.

مطمئن شوید که از آب ولرم و ماده شوینده بدون روغن و بدون بو استفاده می کنید. با اینکه اسید سالیسیلیک و بنزوئیل پروکسید با آکنه مبارزه می کنند اما خشک کننده پوست هستند. سعی کنید این ها را تحت نظر پزشک مصرف کنید.

ماسک صورت:

در طول هفته دو الی سه بار از ماسک صورت استفاده کنید. این ماسک ها آرام بخش هستند و به پوست شما اجازه می دهند نفس بکشد. ماسکی که با مواد تشکیل دهنده روغن جذب کننده تهیه شده باشد می تواند سبوم اضافی تولید نماید. پس مراقب این موضوع باشید. زمانی که می خواهید از ماسک جدید استفاده کنید حتما بخشی از آن را روی پوست تست نمایید. مقادیر اندکی از آن را روی گردن، پشت گوش و داخل مچ دست امتحان کنید. چند ساعت منتظر بمانید و سپس ببینید به ماسک حساسیت دارید یا خیر.

مرطوب کننده:

حتی پوست های چرب نیز به مرطوب کننده نیاز دارند. در غیر اینصورت خشکی پوست باعث می شود غده های تولیدکننده چربی سخت تر کار کنند. از مرطوب کننده بدون روغن استفاده نمایید.

می توانید از مرطوب کننده های طبیعی هم بهره ببرید. یک مرطوب کننده سبک همچون روغن اووکادو، روغن دانه انگور و بادام کارکرد عالی دارند.

درمان های خانگی برای مدیریت پوست چرب:

مراقبت های طبیعی از پوست ممکن است برای همه افراد یکسان نباشد اما دنبال کردن این دستورالعمل ها می تواند برایتان مفید باشد.

عسل:

عسل یکی از درمان های خانگی مفیدی است که می تواند برای همه مفید باشد. این ماده چربی را کاهش می دهد، پوست را مرطوب می سازد و باکتری های ایجاد کننده آکنه را نابود می کند. پس مهم نیست چه نوع پوستی دارید. عسل برای شما مفید است.

چای سبز:

پوست شما می تواند از آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز بهره ببرد. پلی فنول ها التهاب را کنترل می کنند و می توانند باکتری ها را نابود سازند. این چای به شکل مایع می تواند به عنوان شوینده یا تونر صورت به کار رود. شما می توانید برگ های آن را به عنوان ماسک صورت یا اسکراب به کار ببرید.

پاپایا:

اگر به دنبال درخشندگی طبیعی هستید از پاپایا استفاده کنید. یک مطالعه انجام شده در سال 2014 نشان می دهد پاپایا با چربی و باکتری موجود در روی پوست مبارزه می کند. این ماده ملانین را کاهش می دهد که رنگدانه طبیعی است.
کافیست از این ماده برای تهیه ماسک استفاده کنید.

خاک رس:

خاک رس در جذب روغن اضافی بسیار عالی است. بیشتر محصولات تجاری حاوی خاک رس هستند اما شما می توانید از پودر آن استفاده کنید. خاک رس را با عسل و پاپایا ترکیب نمایید

Original Article